Ani najlepší odborník si v súčasnosti nevystačí iba so svojimi technickými vedomosťami. Zamestnávatelia vyžadujú, aby dobrý profesionál vedel aj kompetentne komunikovať.
Viete
-
ako vyjadriť svoj názor, aby ste neurazili?
-
že v diskusii treba aj počúvať svojho partnera?
-
ako komunikovať s ľuďmi z iného kultúrneho prostredia?
-
čím sa odlišuje formálny list (email) od neformálneho?
Uvedomujete si, že pravopisné chyby poškodia nielen Váš obraz, ale i obraz Vašej firmy?
Týmito a ďalšími otázkami sa zaoberá predmet Manažment komunikácie, ktorý sa otvára v letnom semestri akademického roku 2010/11, v rámci povinne voliteľných humanitných predmetov 1. ročníka bakalárskeho štúdia. Týždenný rozsah výučby je 1 hodina prednášok a 2 hodiny cvičení. Predmet je ukončený klasifikovaným zápočtom a získaním 3 kreditov.
Stručná osnova predmetu:
-
Definovanie pojmu komunikácia, typy a zložky komunikácie, rôzne štýly a stratégie komunikácie,
-
verbálna a neverbálna komunikácia, ústna a písomná komunikácia, aktívne počúvanie,
-
diplomacia, komunikácia naprieč kultúrami,
-
kritika versus spätná väzba, riešenie konfliktu, komunikácia v podniku,
-
profesionálne telefonovanie,
-
oficiálna korešpondencia, špecifiká elektronickej písomnej komunikácie,
-
štruktúrovaný životopis Europass, motivačný list,
-
typické chyby študentov v písomnom prejave, štruktúra, úprava, písanie odborného textu, abstraktu, práca s textom,
-
autorské právo, plagiátorstvo a spôsoby citovania.
Bližšie informácie môžete získať aj od svojich učiteľov na Katedre jazykov.
Ak máte záujem zapísať si Manažment komunikácie na letný semester namiesto už zapísaného humanitného predmetu (Filozofia, História a filozofia techniky, Politológia, Bankovníctvo a burzy), navštívte najneskôr do 15. decembra Pedagogické oddelenie fakulty.