Výskumný projekt SALEIE - Strategic ALignment of Electrical and Information Engineering in European Higher Education Institutions, číslo projektu No. 527877-LLP-1-2012-1-UK-ERASMUS-ENW, bol založený v rámci programu EÚ „Lifelong Learning Programme“ a bol riešený v období rokov 2012-2016. Tento projekt sa práve teraz končí. Preto by sme radi stručne informovali slovenskú ale aj medzinárodnú verejnosť o štruktúre, cieľoch a dosiahnutých výsledkoch tohto projektu a tiež poskytli informácie o internetových zdrojoch, kde sa nachádzajú podrobné a vyčerpávajúce informácie o tomto projekte. Slovenská technická univerzita (STU) v Bratislave, ako oficiálny partner č. 14 v tomto projekte, bola zastúpená Fakultou elektrotechniky a informatiky STU (FEI STU), (pozri:http://www.saleie.co.uk/projectsite/partners.php). Projekt SALEIE bol štruktúrovaný do siedmich pracovných oblasti (Workpackages – WP1-WP7). Tieto sa vzťahovali najmä na oblasť elektrotechnického a informatického inžinierstva v európskom vysokoškolskom priestore nasledovne
- Manažment – WP1
- Kvalita – WP2
- Globálne výzvy – WP3
- Rozšírenie prístupu k štúdiu a podpora študentov s nevýhodami (Dissabilities) – WP4
- Politika a stratégia - WP5
- Disseminácia – WP6
- Propagácia výsledkov – WP7.
FEI STU bola zaangažovaná hlavne v aktivitách WP3, WP5 and WP5.
Projekt SALEIE sa venuje hlavne podpore združovania a spolupráci kvalifikovaných študentov a absolventov vysokoškolských študijných programov v celej Európe v oblasti elektrotechnického a informatického inžinierstva najmä prostredníctvom skúmania ponúk a odporúčaní, týkajúcich sa štruktúry študijných programov (kurikula), politiky ich tvorby a riadenia, odstraňovania prístupových bariér pre angažovanie sa študentov v oblasti medzinárodných mobilít.
Viac informácii na http://www.saleie.co.uk/index.php.
Ciele tohto projektu sú:
Vybudovať vzájomné spoločné chápanie potrieb absolventov VŠ štúdia pokiaľ ide o zručnosti, schopnosti a iné kompetencie, aby sa takto napomohlo európskym produkčným spoločnostiam adekvátne reagovať na súčasné globálne technické výzvy.
- Pozdvihnúť súčasné chápanie akademických študijných programov a modulov v pojmoch technického obsahu a úrovne dosiahnutých výsledkov študenta ako prostriedku na zlepšenie zrozumiteľnosti popisu zručnosti a jeho vhodnosti pre absolvovanie mobility, akademického pokroku a zamestnanosti.
- V súčasnosti sa často vyžaduje starostlivé skúmanie prihlášok na štúdium, keď študenti požadujú získanie medzinárodných akademických skúseností (ako napríklad pracovné umiestnenie, mobilitu v rámci programu ERASMUS), aby bolo jasné, do akej miery študent spĺňa potrebné prerekvizity a do akej miery výmenný program v rámci mobility spĺňa požiadavky domovskej inštitúcie študenta.
- Vybudovať spoločné chápanie súčasných praktík a postupov spojených s marketingovými činnosťami a s podporou študentov prichádzajúcich z nekonvenčného prostredia ako aj študentov so špeciálnymi potrebami. V tomto kontexte špeciálne potreby je potrebné zobrať do úvahy, ale nevylúčiť študentov s pohybovými problémami, dyslexiou a dyspraxiou, zrakovými a sluchovými problémami, mentálnym postihnutím ako je Aspergerov syndróm, autismus, depresia, fóbia a podobne.
- Študenti so špeciálnymi potrebami často vyžadujú prispôsobenie infraštruktúry a vyučovacích praktík, prispôsobení, ktoré musia byť vykonané s citlivosťou k dotyčným študentom.
Špecifické ciele tohto projektu by mali vytvoriť :
- Modelové študijné programy a modelové kurikula v oblastiach súčasných technických výziev
- Podporu pre študentov s osobnými a špecifickými ambíciami počas ich štúdia a želaniami absolvovať časť študijného programu v zahraničí, napríklad prostredníctvom programu ERASMUS
- Modely maximalizujúce prístupy k programom pre všetkých záujemcov o štúdium.
Vedúci projektu:
Anthony WARD (University of York);
email: tony.ward@york.ac.uk
- Opis projektu (359 kB)
- Zoznam partnerov (301 kB)
STU-FEI - Partner projektu č.14
Jozef Jasenek, Vladimír Jančárik,
spoluriešitelia projektu (aktivity vo WP-3,4,5)